Passagerpulsens pris på Kollektiv Trafik Konference

Prisuddeling ved Kollektiv Trafik Konference

Et af punkterne på førstedagens program til Kollektiv Trafik Konference var uddelingen af Passagerpulsens kundeservicepris. Prisenerne går til de virksomheder der klarer kundeservicen bedst på henholdsvis telefon og web samt en overordnet vinder på begge områder. Som noget nyt har Passagerpulsen også valg at tilføje en innovationspris den til virksomhed der har fået den bedste nye idé.

Fokus i undersøgelsen har som nævnt ligget på telefon og online kundeservice. Der er blevet testet 14 forskellige selskaber med 20 forskellige problemstillinger fordelt over 30 henvendelser via telefon eller på virksomheden hjemmeside.

Vinderen af kategorien ”Telefoniske kundeservicepris” blev Arriva Tog, og med på vejen fik de især ros for kort ventetid, god afdækning af passagernes behov, venligt og imødekommende personale samt en stor viden og egenskab til at afslutte sagen på et enkelt opkald.  

Prisen i kategorien ”Online kundeservicepris” gik til DOT, Din Offentlige Transport, som var blevet valgt på baggrund af en god og overskuelig hjemmeside der gav et stærk indtryk af at tage sig godt af passagerne.

Den samlede vinder af begge kategorier blev også DOT, der tilmed kunne fortælle at de i 2019 forventer at have en ny og endnu bedre hjemmeside klar.

Den nye pris, Initiativprisen, skulle gå til den virksomhed der i 2017 havde skabt det bedste initiativ og som et ekstra krav skulle dette også kunne kopieres til andre virksomheder.

En passagerjury havde først udvalgt de 3 virksomheder med de bedste initiativer og derefter blev det lagt ud til en offentlig afstemning hos Passagerpulsen hvor over 900 stemte på deres favorit.

Vinderen af Initiativprisen blev Midttrafik med deres app Midttrafik Live, som kort fortalt giver passagerne mulighed for at se deres bus på et live kort og derved kunne følge bustrafikken i tilfælde af eksempelvis forsinkelser. App’en har været til stor glæde for passagerne og ligeledes for Midttrafik der fortalte at antallet af kundehenvendelser angående forsinkelser var faldet enormt efter app’ens opstart.

Stort tillykke til alle vinderne!

Passagerpulspris3.png